Opis

29 września, 6 i 13 października 2017

Program kolejnego Koncertu pod gwiazdami zbudowany został na dwóch biegunach: muzyki dawnej i współczesnej. Mimo wyraźnej opozycji czasowej i stylistycznej „gwiazdą polarną” twórców obu epok niezmiennie była ekspresja, chęć przekazania dźwiękami muzyki tego, czego nie sposób zwerbalizować. W programie znajdują się utwory klawesynowe autorstwa Marcina Tadeusza Łukaszewskiego i Tomasza Kamieniaka dedykowane Aleksandrze Gajeckiej-Antosiewicz. W trakcie koncertu swoje prawykonanie będzie miał utwór Gwiazdozbiory Północnego Nieba powstały z inspiracji konstelacjami Północnego Nieba, które, przeniesione na pięciolinię, stały się muzycznymi tematami. Ścieżkę elektroniczną na taśmie, według wyobrażenia pyłu kosmicznego, stworzył Wojciech Błażejczyk. 

Nad nami niebo pełne gwiazd, w swej odległości nieosiągalne. Do zbliżenia potrzeba nam techniki - od lunety i teleskopu począwszy. Czasami jednak wystarczy moment olśnienia, wiązka światła, a może także dźwięk?
 

Aleksandra Gajecka–Antosiewcz – Gwiazdozbiory Północnego Nieba na fortepian i taśmę (prawykonanie)
Tomasz Kamieniak – Preludium ze Suity op. 37 bis
Jan Sebastian Bach – Aria i wariacje nr 1-5 z Wariacji Goldbergowskich BWV 988
Tomasz Kamieniak – Sarabanda ze Suity op. 37 bis
Marian Sawa – Rapsod Wolfgang Amadeusz Mozart – Andante cantabile con espressione z Sonaty a-moll KV 300
Marcin Tadeusz Łukaszewski – Etiudy koncertowe nr 5 i 6
Bronisław Kazimierz Przybylski – Les Tournesols hommage à Vincent van Gogh François Couperin – Les Sentiments

Aleksandra Gajecka-Antosiewicz – fortepian
Wojciech Błażejczyk – autor warstwy elektronicznej

 

Aleksandra Gajecka-Antosiewicz – klawesynistka i pianistka, absolwentka Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Ewy Piaseckiej (1999) i w klasie prof. Marka Drewnowskiego (2000) oraz studiów mistrzowskich na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu (2001-2003) pod kierunkiem wybitnej klawesynistki prof. Elżbiety Chojnackiej, która uznała A. Gajecką-Antosiewicz za swoją następczynię. W latach 2011-2014 odbyła studia doktoranckie w Akademii Muzycznej w Łodzi zwieńczone obroną pierwszej w Polsce pracy doktorskiej dotyczącej wykonawstwa współczesnej muzyki klawesynowej (temat rozprawy: „Aspekty techniczno-wyrazowe w wybranych utworach klawesynowych współczesnych kompozytorów polskich”, promotor prof. Ewa Piasecka) oraz uzyskaniem stopnia doktora sztuk muzycznych (2015).
Była stypendystką międzynarodowych szkół i festiwali w Niemczech, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Swoją grę doskonaliła pracując z takimi artystami jak: Elżbieta Stefańska, Leszek Kędracki, Czesław Stańczyk, Colin Tilney, Mark Kroll i Ketil Haugsand. Laureatka nagrody specjalnej V Międzynarodowego Festiwalu Pianistycznego im. J. Hofmanna i I. J. Paderewskiego w Nałęczowie (cykl koncertów we Francji) oraz nagrody za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury przyznanej przez Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry (2013).